Yrityssparraus yksin- ja pienyrittäjille
Yrittäjä, sparraamme sinua silloin, kun pohdit, mistä saada uusi suunta tai kasvua bisnekseen. Tai, kun pohdit, miten kehittäisit markkinointia, palveluja ja asiakkuuksia. Sparraus toteutuu dialogina – mahdollisuuksien mukaan myös verkkoneuvotteluina.
Oletpa start up -yrittäjä, yrityksen juuri ostanut tai jatkat jo jonkin aikaa toiminutta yritystä, mahdollisesti johtotiimisi kanssa – ota yhteyttä! Kerro meille haasteistasi ja pyydä tarjous sparrauksesta. Sparraus toteutuu dialogina – mahdollisuuksien mukaan joko tavaten tai verkkoneuvotteluina.
Esimerkkejä sparrausaiheista
- Liikeidean ja liiketoimintamallin kirkastaminen
- Liiketoiminnan uudelleen suuntaaminen
- Uuden tai uudistuneen bisneksen ideointi ja mallintaminen
- Asiakasprofiilien mallintaminen
- Asiakaskokemuksen kehittäminen
- Asiakkuuksien hoidon suunnitteleminen
- Asiakkaiden tavoittaminen ja markkinoinnin tehostaminen (ml. vuosikello)
- Uusien asiakassegmenttien löytäminen
- Palvelujen konseptointi ja uusien palvelujen ideointi
- Yrityksen ja palvelujen tunnettuuden parantaminen
Mitä sparraus sisältää?
- Aloitamme tarkastelemalla yrityksesi liiketoiminnan nykytilaa, tavoitteita ja markkinatilannetta. Tunnistamme yhdessä liiketoimintasi haasteita.
- Pohdimme ja määrittelemme keskeisimpiä kehityskohteita ja rakennamme niihin konkreettisia ratkaisuehdotuksia. Saat ehdotuksistamme kirjallisen yhteenvedon.
- Autamme sinua varmistamaan, että kehittämisratkaisut muuttuvat arjen toiminnaksi.
Mikäli haasteenasi oleva aihe ei löytynyt esimerkeistämme, kysy sparrausta omasta aiheestasi – sopiva sparraaja saattaa löytyä yhteistyöverkostostamme.
Hinta: räätälöimme sisällön ja keston tarpeesi ja tavoitteidesi mukaan. Esimerkiksi kolme sparrauskertaa à 2 t, 750 € + alv., sis. kirjallisen yhteenvedon.
Räätälöidyt liiketoiminnan kehittämisen palvelut
Tiedätkö, mitä asiakkaasi tarvitsevat? Onko markkinatilanteesi muuttunut ja edessä muutosten aika? Onko tavoitteena kasvu, tarve etsiä uusia asiakaskohderyhmiä tai rakentaa uusia palvelupaketteja? Kun uudistuminen ja kehittäminen ovat yrityksesi tulevaisuuden menestystekijä ja tavoite, nopeutamme tavoitteisiin pääsyä.
Muotoilemme kasvun edellyttämän muutoksen kokonaisvaltaisesti ja oivalluttaen – kasvustrategian, haasteen, tavoitteen, asiakkaat ja henkilöstö huomioiden. Varmistamme, että kehittämisohjelmien tavoitteet ja roadmapit siirtyvät oikeaksi arjen tekemiseksi.
Kehittämistyö lähtee aina ihmisistä. Valjastamme organisaation johdon ja henkilöstön yhteiskehittämiseen sekä kehittämiseen asiakkaan silmin. Syvennymme kasvustrategiaan, tutkimme ja analysoimme toimintojen kehittämiskohteita ja -tavoitteita.
Rakennamme kanssasi asiakkaista, asiakaskokemuksesta ja henkilöstöstä nousevan liiketoiminnan kasvattamisen kokonaiskuvan ja roadmapin. Tuotoksina voivat olla myös asiakasprofiilit ja Service Blueprintit. Fasilitoimme askelmerkkien syntymistä ja kokonaiskuvan muodostumista.
Asiakkaamme ovat todenneet asiantuntijuutemme ja kyvyn tarkastella haasteita asiakkaan silmin tuoneen konkreettista lisänäkemystä. Olemme myös onnistuneet vaikuttamaan erilaisiin ihmisiin kehityksen ja muutoksen aikaansaamiseksi.
Jutellaan lisää!
Yrittäjän sparraus liiketoiminnan kehittämiseen ja uusasiakashankintaan
Markkinoille oli tullut paljon uusia digitaalisia markkinointikeinoja. Yrittäjä koki tarvetta digiuudistumiseen ja markkinoinnin tehostamiseen.
Yrittäjän sparraus myynnin kehittämiseksi kohderyhmittäin
Yrittäjän haasteena oli nousta liiketoiminnassa seuraavalle tasolle: kasvattaa myyntiä ja segmentoida potentiaaliset asiakkaat. Nykytilaa kartoittava analysointi alkoi yrittäjän pohdinnoilla hänen liiketoiminnastaan esittämiimme kysymyksiin. Yrityksen nykytilaan ja haasteisiin paneutumalla muodostimme kehityskohteita ja niille kirjallisen toimenpideanalyysin. Yrittäjän sparrauksessa syvennyimme niihin yhdessä.
Yrittäjän sparraus palvelujen konseptointiin ja sanallistamiseen
Analysoimme yhdessä Mentle Oy:n yrittäjän kanssa hänen liiketoimintansa strategisia lähtökohtia, kilpailutilannetta sekä potentiaalisia kohderyhmiä. Työpajojen edetessä kohderyhmien tarpeet täsmentyivät, palvelujen sisällöt kirkastuivat ja syntyi asiakkaita puhuttelevat myyntiargumentit.